So Sad, Penyokong Selangor FC Head Coach telah Letakkan keluar A…

Selangor FC menilai calon pelatih tempatan dan asing.

KUALA LUMPUR: Selangor FC dijangka merekrut jurulatih baru, meningkatkan ketersediaan pasukan untuk menangani tuntutan kedua-dua Liga Malaysia (M-League) dan Liga Juara Asia 2 (ACL2) pada musim yang akan datang.

Pengurus Selangor FC, Mahfizul Rusydin Abdul Rashid, menyatakan bahawa mereka sedang menilai beberapa calon untuk mengisi jawatan kosong.

Beliau menambah bahawa mereka tidak mengesampingkan kemungkinan mempunyai kakitangan pelatih yang terdiri daripada kedua-dua jurulatih utama tempatan dan penolong diimport, sama seperti musim lepas, untuk mengukuhkan lagi pasukan.

“Rencana untuk menambah kakitangan jurulatih telah dibuat, terutamanya kini Nidzam Jamil telah dilantik sebagai jurulatihan utama baru. Kami terbuka kepada semua pelancong yang berminat.

“Kami sedang mempertimbangkan kedua-dua calon tempatan dan asing. Keputusan itu akan diumumkan dalam masa terdekat,” katanya kepada Bernama.

Sabtu lalu, Nidzam, yang telah berkhidmat sebagai pengurus sementara pasukan, secara rasmi diumumkan sebagai jurulatih utama untuk musim 2024/25, yang akan bermula pada bulan Mei ini.

Pada musim sebelumnya, Selangor FC berada di bawah bimbingan jurulatih utama Tan Cheng Hoe, yang kini telah memimpin kelab Liga 1 Thailand, Polis Tero FC, bersama-sama dengan jurulatihan penolong Nidzam dan Roman Marcote.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *