Menakjubkan: Beliau Akan Kembali Berkat Penyokong Selangor FC…

 

SAC 2024: Alvin Fortes menunjukkan sokongan, dan DPMM mendapat pengetahuan sains Selangor

SAC 2024 : Alvin Fortes pukau penyokong, DPMM belajar ilmu Selangor FC

Nidzam Jamil, jurulatih utama Selangor FC, gembira dengan cara penyerang baru Alvin Fortes telah bertindak. Beliau telah menunjukkan kesesuaian dengan rakan-rakan pasukan serta dengan keadaan bola sepak di Malaysia.

Selepas menyertai Red Giants dari Liga Thailand, pemain belakang berusia 29 tahun dari Cape Verde mengejutkan peminatnya dengan mencetak dua gol untuk membantu dalam kemenangan 4-0 pasukan atas Brunei DPMM FC dalam persaingan Selangor Asia Challenge 2024.

Alvin menunjukkan pergerakan yang cepat dan agresif di Stadium MBPJ di Kelana Jaya. Beliau juga menunjukkan bahawa dia boleh melangkah melampaui garis pertahanan dan menetapkan trik untuk rakan sekerja untuk mencetak gol.

“Bagus untuk dia di pramusim ini sebab sudah terlibat dalam pembinaan serangan dan menjaringkan beberapa gol. Ini penting untuk dia kerana dia tunjukkan dia serasi dengan liga dan bukan hanya serasi dengan rakan sepasukan.

“Dia pernah bermain di Liga Thailand jadi ianya lebih kurang dengan Liga Malaysia cuba berbeza sedikit dari segi budaya. Saya sangat gembira dengannya kerana dia bekerja keras dan tunjuk sikap yang sama dalam latihan. Dalam aksi ini dia berjaya buktikan kemampuannya dan sangat baik untuknya,” katanya dalam sidang media selepas perlawanan.

Nidzam juga turut berpuas hati dengan aksi sepasukan terutama dari sudut komitmen dan mentaliti pemain yang jelas sudah memahami kehendak yang dia mahukan sebagai ketua jurulatih.

“Pemain menunjukkan dua pusingan yang berbeza, tetapi mereka juga mempunyai sikap positif dan semangat pasukan, yang membuat saya gembira dengan dedikasi pemain kepada permainan,” katanya.

Walaupun Selangor merupakan pasukan yang cukup kuat untuk musim ini, pengendali DPMM FC Rui Capela berkata pasukan beliau boleh mendapat banyak keuntungan daripada perlawanan ini sebagai persiapan untuk musim Premier League yang akan datang 2024–25.

“Hasil ini mewakili status semasa kelab kami, yang masih hilang sebelum permulaan musim Premier League Singapura yang baru. “Ini merupakan perlawanan yang sukar melawan pihak yang kuat seperti Selangor.

“Perlawanan ini sangat penting kerana Selangor merupakan pasukan yang kukuh dan berharap mereka boleh bersaing di liga musim ini,” katanya. “Hal yang positif ialah kita boleh belajar daripada kesilapan kita.”

Selangor akan bertemu dengan Young Elephants, sebuah delegasi dari Laos, dan DPMM akan bertemu Balestier Khalsa, rakan terkemuka Singapura.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *